Co to jest startup? – Co to znaczy, Różnica między startupem a małą firmą, Sześć rzeczy, które musisz wiedzieć!
Jeśli to czytasz, prawdopodobnie jesteś zainteresowany rozpoczęciem lub rozwojem własnego biznesu. Być może jesteś aspirującym przedsiębiorcą, który szuka odpowiedzi i planu krok po kroku, jak uruchomić swój biznes. A może już od jakiegoś czasu pracujesz nad swoim pomysłem na side hustle, ale nie wiesz od czego zacząć. Prawda jest taka, że bez względu na to, po której stronie medalu Starting or Growing Your Business się znajdujesz, prędzej czy później staniesz przed pytaniem: Czym jest startup? Odpowiedź jest ważna, ponieważ definiuje twoje kolejne kroki i wybory jako przedsiębiorcy.
Co to jest startup?
Startup to po prostu nowy biznes w początkowej fazie rozwoju. Może to być nowy produkt, usługa lub pomysł na biznes. W początkowych fazach startupu możesz spodziewać się, że większość swojego czasu poświęcisz na takie rzeczy jak badanie rynku, rozwój produktu i zbieranie funduszy. Już teraz wkładasz cały swój czas i energię w biznes, ale prawdopodobnie nie zarobisz jeszcze zbyt wiele pieniędzy.
Definiowanie kryteriów dla startupu
Aby stworzyć listę kryteriów definiujących startup, przeprowadziliśmy wywiady z przedsiębiorcami, zbadaliśmy udane startupy i skonsultowaliśmy się z ekspertami biznesowymi. Oto co mieli do powiedzenia: – Jasny model biznesowy – Nie mówimy tu tylko o teorii, ale o modelu, który można przetestować. – Realny produkt, który rozwiązuje rzeczywisty problem – Rozwijanie modelu biznesowego poprzez dodawanie nowych funkcji, kolorów i rozmiarów jest świetne, ale rdzeniem biznesu nadal musi być produkt. – Prawdziwe zapotrzebowanie na produkt – Wszyscy wiemy, że rozpoczęcie działalności gospodarczej jest trudne. Pytanie brzmi: jak bardzo chcemy, żeby to było naprawdę ważne? – Wczesne stadium – Nie ma czegoś takiego jak „normalne” doświadczenie ze startupem, ale właśnie dlatego jest ono tak wspaniałe. Każdy startup jest unikalny i wyjątkowy.
Przykład z realnego świata, który pokazuje, co sprawia, że startup jest startupem
Kiedy myślimy o startupach, wielu z nas myśli o firmach technologicznych takich jak Uber, Slack i WeWork jako uosobienie sukcesu. Uber może być wart miliardy dolarów, ale nie zaczynał w ten sposób. Zaczęło się od usługi mobilnej, która była przeznaczona dla branży ride-sharing. Założyciele Ubera widzieli potrzebę i próbowali ją zaspokoić na rynku. Ale początkowy produkt Ubera nie był idealny, więc stale go ulepszali. W miarę rozwoju Uber musiał radzić sobie z kwestiami regulacyjnymi, konkurencją i zmieniającymi się wymaganiami konsumentów. Wymagało to od Ubera ciągłej adaptacji i zmiany modelu biznesowego, tak aby nie narażać się na zbyt duże ryzyko regulacyjne.
Różnica między startupem a małą firmą
Istnieje wiele podobieństw między startupami i małymi firmami, ale istnieje kilka kluczowych różnic. Najbardziej oczywistą różnicą jest to, że startupy są zazwyczaj na wczesnych etapach wzrostu, podczas gdy małe firmy są zazwyczaj ustalone i są w późniejszych etapach wzrostu. Inną kluczową różnicą jest to, że jako startup będziesz inwestował swój czas i wysiłek w biznes, podczas gdy jako właściciel małej firmy będziesz inwestował swój czas i wysiłek w biznes, a także w zarządzanie pracownikami, klientami i finansami.
Sześć rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz, czy Twój pomysł jest skalowalny czy nie?
Być może myślisz: „Mam ten niesamowity pomysł, który zmieni świat i myślę, że mogę go rozwinąć w ogromny biznes”. Jeśli tak właśnie myślisz, nie rób tego. Nie ma czegoś takiego jak idealny pomysł. Może on brzmieć świetnie w Twojej głowie, ale w rzeczywistości prawdopodobnie ma kilka wad. Idealny pomysł to mit, za którym przedsiębiorcy gonią od lat. Zamiast tego znajdź pomysł, który ma potencjał. Nawet najlepsze pomysły mają wady. Nie zniechęcaj się, jeśli to odkryjesz. Zamiast tego znajdź sposób, aby go ulepszyć i sprawić, by działał. Startupy ponoszą porażki. To jest faktem. Nie ma znaczenia jak dobry jest twój pomysł lub jak duży jest popyt na twój produkt – nie jest on skalowalny i nie będzie działał.
Zakończenie
Startupy to ekscytujące czasy. Będziesz wkładał w ten biznes swoje serce i duszę, ale także będziesz się wiele uczył w trakcie tego procesu. Co to jest startup? Startup to po prostu nowy biznes w początkowej fazie rozwoju. Może to być nowy produkt, usługa lub pomysł na biznes. Podczas wczesnych faz startupu możesz spodziewać się, że większość swojego czasu poświęcisz na takie rzeczy jak badanie rynku, rozwój produktu i zbieranie funduszy. Już teraz wkładasz cały swój czas i energię w biznes, ale prawdopodobnie nie zarobisz jeszcze wiele pieniędzy. Definiowanie kryteriów dla startupu Jasny model biznesowy – Nie mówimy tu tylko o teorii, mówimy o modelu, który można przetestować. Realny produkt, który rozwiązuje prawdziwy problem – Rozwijanie modelu biznesowego poprzez dodawanie nowych funkcji, kolorów i rozmiarów jest świetne, ale rdzeniem biznesu nadal musi być produkt. Prawdziwe zapotrzebowanie na produkt – Wszyscy wiemy, że rozpoczęcie działalności gospodarczej jest trudne. Pytanie brzmi: jak bardzo chcemy, żeby to było naprawdę ważne? Wczesne stadium – Nie ma czegoś takiego jak „normalne” doświadczenie ze startupem, ale właśnie dlatego jest ono tak wspaniałe. Każdy startup jest unikalny i wyjątkowy. Różnica między startupem a małą firmą Istnieje wiele podobieństw między startupami i małymi firmami, ale istnieje kilka kluczowych różnic. Najbardziej oczywistą różnicą jest to, że startupy są zazwyczaj na wczesnych etapach rozwoju, podczas gdy małe firmy są zazwyczaj ustalone i są w późniejszych etapach rozwoju. Inną kluczową różnicą jest to, że jako startup będziesz inwestował swój czas i wysiłek w biznes, podczas gdy jako właściciel małej firmy będziesz inwestował swój czas i wysiłek w biznes, a także w zarządzanie pracownikami, klientami i finansami. Sześć rzeczy, które musisz wiedzieć przed podjęciem decyzji, czy twój pomysł jest skalowalny, czy nie Być może myślisz: „Mam ten niesamowity pomysł, który zmieni świat i myślę, że mogę go rozwinąć w ogromny biznes.” Jeśli tak właśnie myślisz, nie rób tego. Nie ma czegoś takiego jak idealny pomysł. Może on brzmieć świetnie w Twojej głowie, ale w rzeczywistości prawdopodobnie ma kilka wad. Idealny pomysł to mit, za którym przedsiębiorcy gonią od lat. Zamiast tego znajdź pomysł, który ma potencjał. Nawet najlepsze pomysły mają wady. Nie zniechęcaj się, jeśli to odkryjesz. Zamiast tego znajdź sposób, aby go ulepszyć i sprawić, by działał. Startupy ponoszą porażki. To jest faktem. Nie ma znaczenia jak dobry jest twój pomysł lub jak duży jest popyt na twój produkt – nie jest on skalowalny i nie będzie działał.